Finały Sezonu Wiosna 2019 Polskiej Ligi Esportowej już za tydzień w Warszawie! Kto sięgnie po piąte trofeum w historii ligi? 

Przed nami finały piątego sezonu Polskiej Ligi Esportowej – Wiosna 2019. Przez lata rozgrywek kibice mogli obserwować dynamiczną ewolucję ligi, wraz z profesjonalizacją oraz debiutami nowych organizacji. Finały Sezonu Wiosna 2019 będziemy mogli zobaczyć już 6-7 lipca na żywo oraz podczas transmisji online komentowanej przez Piotra „Izaka” Skowyrskiego.

Polska Liga Esportowa od roku 2017 zalicza kolejne punkty rozwoju. Zmiany można obserwować w strukturze ligi i w innowacjach wprowadzanych do systemu rozgrywek. Wiosenna edycja zmagań zabierze nas do szczególnego miejsca dla Polskiej Ligi Esportowej. To właśnie warszawskie studio telewizyjne zgromadzi najlepszych esportowców z Polski, a co więcej zrobi to po raz drugi! Studio ZPR było areną zmagań zawodników już podczas pierwszego finału organizowanego na żywo.

Dla widzów organizatorzy zaplanowali profesjonalną transmisję z finałów, którą będzie można znaleźć na kanale Piotra “Izaka” Skowyrskiego – najpopularniejszego polskiego komentatora esportowego. Co więcej, grono komentatorów dodatkowo zasilą najlepsi branżowi specjaliści, czyli Paweł „Saju” Pawełczak, Olek „Vuzzey” Kłos oraz Radosław „Mad1” Florkowski.

W 2019 roku w puli nagród samych rozgrywek CS:GO w Polskiej Lidze Esportowej znajdzie się 300.000, a dzięki wsparciu całorocznych partnerów Play, Lotto oraz Logitech G, będziemy mogli zobaczyć zmagania na najwyższym poziome od strony organizacyjnej. W finałowych zmaganiach Sezonu Wiosna 2019, zobaczymy osiem najlepszych polskich zespołów Counter-Strike: Global Offensive.

Innowacje kluczem do sukcesu

Trzy lata istnienia Polskiej Ligi Esportowej to kompletna transformacja. Sezon Wiosna 2017 rozegrany został online. Dopiero finał jesiennych zmagań podsumowany został wydarzeniem w warszawskim studiu telewizyjnym. W 2018 roku Polska Liga Esportowa postawiła na wydarzenia na żywo. Dzięki temu odbył się już nie jeden, a pięć eventów offline z udziałem publiczności, kończąc na dwóch finałach – wiosennym podczas targów GameON w Kielcach oraz jesiennym, który odbył się w Arenie Gliwice i był imprezą dedykowaną całkowicie Polskiej Lidze Esportowej. W 2017 roku w rozgrywkach brało udział 16 drużyn z całej Polski. Rok później liczba zaangażowanych ekip wzrosła do 30. W 2018 roku organizatorzy ligi oddali w ręce zawodników ponad 500 000 zł. Co więcej, dzięki stworzeniu Akademii Casterów, grono komentatorów Polskiej Ligi Esportowej zasilił Kamil „Dziukens” Dziuk, który ma okazję do komentowania z takimi gwiazdami jak Piotr „Izak” Skowyrski, Paweł „Saju” Pawełczak, Olek „Vuzzey” Kłos oraz Radosław „Mad1” Florkowski. Co więcej, liga od 2 lat wspierana jest przez jednego z największych polskich operatorów sieci komórkowych – markę PLAY – która przez lata przyczyniła się nie tylko do rozwoju Polskiej Ligi Esportowej, ale również całej polskiej branży sportów elektronicznych.

Co zobaczymy do końca 2019 roku?

Już start sezonu zasadniczego Polskiej Ligi Esportowej, w tym roku okazał się nie lada innowacją. Zawodnicy Counter-Strike: Global Offensive przed udziałem w fazie pucharowej, mieli szansę na rywalizację w pięciu etapach dających możliwość awansu do fazy playoff, bądź zdobycia punktów gwarantujących udziału w finałach. Co więcej, do udziału w eliminacjach mogły przystąpić nie tylko teamy Dywizji Mistrzowskiej oraz Dywizji Profesjonalnej, ale również aspirujące zespoły, nie mające do tej pory styczności z ligą. Takie działanie nie tylko dało szansę młodym drużynom na udział w profesjonalnych rozgrywkach esportowych, ale również wprowadziło powiew świeżość w prowadzonych zmaganiach.

Od ponad dwóch lat nieustannie dbamy o rozwój Polskiej Ligi Esportowej oraz wzrost zainteresowania społeczności. Wszystko to złożyło się na ogromny wzrost rozpoznawalności marki wśród mediów. W 2017 roku pojawiło się 585 publikacji o Polskiej Lidze Esportowej, a rok później ta liczba wzrosła do 1574. Mając do dyspozycji dwa sezony rozgrywek rocznie, możemy częściej wprowadzać nowe trendy panujące globalnie w branży, oraz dokonywać szeregu działań,  które zaciekawią zarówno widza do śledzenia rozgrywek jak i zawodnika do udziału w zmaganiach. Zaraz po zakończeniu zbliżających się lipcowych finałów rozpoczniemy pracę nad Sezonem Jesień 2019, chcąc jeszcze bardziej dopasować ligowe rozgrywki do aktualnego rynku sportów elektronicznych.

– mówi Lena Bortko,
Brand Manager Polskiej Ligi Esportowej

Strategiczne wsparcie rozgrywek esportowych przez Play

Play już po raz piąty z rzędu jest partnerem Polskiej Ligi Esportowej. W marcu 2017 roku operator rozpoczął wspieranie rozwoju ligi, aktywnie angażując się w promocję esportu oraz gamingu poprzez rozwijanie dedykowanej oferty dla graczy. Dodatkowo bierze udział w największych wydarzeniach skierowanych do fanów esportu w Polsce, jednocześnie współpracując z najbardziej popularnymi polskimi influencerami gamingowymi i streamerami.

Co więcej od Sezonu Wiosna 2019 Polskiej Ligi Esportowej rozgrywki najlepszych drużyn CS:GO wspiera najważniejsza marka Totalizatora Sportowego. Zainteresowanie branżą gamingową i esportową jest wynikiem dynamicznej fazy rozwoju spółki w ostatnim czasie, co przejawia się możliwością grania online w najpopularniejsze gry Lotto. Partnerem technologicznym ligi jest Logitech G.